Conform art.155 din Codul fiscal din 2007, o persoana impozabila care livreaza bunuri sau presteaza servicii trebuie sa emita factura catre beneficiar, fie in avans, fie pana in cea de-a 15-a zi lucratoare a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei.
Incepand cu 1.01.2013, odata cu implementarea sistemului TVA la incasare, s-a modificat atat modul de abordare a emiterii facturii, cat si structura acesteia. Noile reglementari intrate in vigoare au fost preluate si adaptate de softul Synchron ERP. Astfel, partenerii nostri, fie ca aplica sau nu sistemul, pot emite facturi in conformitate cu legislatia in vigoare.
In functie de circuitul de vanzari stabilit se pot emite facturi din:
- Dispozitii de livrare;
- Avize;
- Bonuri fiscale;
- Comenzi;
- Manual sau de calculator.
Pentru emiterea unei facturi de vanzare se efectueaza urmatorii pasi:
- Specifici tipul facturii (din avize, din dispozitii de livrare, emisa manual, emisa de calculator, din comenzi, din bon fiscal);
- Editezi numar si data document, daca nu este setat sa apara automat;
- Selectezi clientul;
- Adaugi produsele (selectie gestiune, selectie produs, editare cantitate si pret de livrare).
Produsele aferente unei facturi de livrare pot fi preluate ca atare sau din stocul operativ, insa se pot adauga si servicii sau mijloace fixe. De asemenea, facturile pot fi emise atat in lei, cat si in valuta la cursul BNR din ziua anterioara emiterii facturii.
Odata emisa factura de livrare, poti alege din lista formatul dorit. Formularul facturii de livrare poate fi personalizat cu logo-ul companiei, se pot adauga observatii privind soldul restant sau alt text standard dorit. Factura poate fi salvata in format PDF si trimisa pe e-mailul partenerului direct din Synchron ERP.
De asemenea, prin apasarea butonului Listez se genereaza situatii privind facturile emise, dupa cum se poate vedea mai jos:
Solicita Synchron ERP, contacteaza-ne!
Te-ar mai putea interesa si:
Synchron ERP: Circuitul oferta de pret – comanda de aprovizionare