Pentru situatiile in care nu se pot emite facturi in momentul livrarii produselor sau marfurilor, poti recurge la intocmirea avizului de insotire a marfii in doua sau mai multe exemplare in Synchron ERP.
Avizului de insotire a marfii este un formular financiar – contabil care insoteste marfa pe timpul transportului acesteia, fie ca este vorba de:
- Vanzare, cand factura este emisa ulterior, din diverse motive;
- Expediere a produselor pentru a fi comercializate prin magazinele proprii;
- Expediere a marfurilor pentru prelucrare la terti si returnarea acestora (cu precizarea „Pentru prelucrare la terti”),
- Transfer dintr-o gestiune in alta, dispersate teritorial.
De asemenea, poti folosi si pentru descarcare din gestiune a premiilor, materialelor promotionale, mostrelor (pentru bunurile cedate cu titlu gratuit, pe avizul de livrare se va preciza „Fara factura”).
Pe orice aviz trebuie sa se regaseasca inscrisa cauza pentru care s-a emis avizul de insotire a marfii si nu factura.
Din programul Synchron ERP poti emite avize de insotire a marfii conform procedurii interne privind tiparirea si numerotarea acestora. In Synchron ERP poti alege una din cele 6 metode de intocmire a avizelor de insotire a marfii:
- Aviz din dispozitii de livrare;
- Aviz emis de calculator;
- Aviz manual;
- Aviz din comenzi;
- Aviz din contracte;
- Aviz din proces verbal de custodie.
Dupa finalizarea avizului de insotire a marfii poti opta pentru listarea acestuia sau pentru una dintre listele disponibile.
Pentru a intocmi corect un aviz de insotire a marfii, acesta trebuie sa contina informatii obligatorii, informatii care pot fi setate simplu si rapid in formularul folosit de Synchron ERP:
- seria si numarul avizului;
- data emiterii avizului;
- datele de identificare ale furnizorului si ale cumparatorului: denumire societate, adresa, CIF;
- denumirea, cantitatea si pretul bunurilor livrate, dupa caz;
- date despre expeditie: nume delegat, serie si numar CI, mijloc de transport, ora efectuarii expeditiei;
- data primirii in gestiune si semnatura gestionarului primitor.
Acum ai timp pentru a emite factura pana pe data de 15 a lunii urmatoare intocmirii avizului. Foloseste Synchron ERP pentru a intocmi avize de expeditie si a emite facturi, fie ca au la baza unul sau mai multe avize. Vei sti intotdeauna ce avize au fost intocmite, care au fost facturate si pentru care trebuie sa emiti factura.
Solicita Synchron ERP, contacteaza-ne!
Te-ar mai putea interesa si: