Studiu de caz:
Initierea unei afaceri in Romania reprezinta o piatra de incercare pentru majoritatea anterprenorilor. In 2013, 81% dintre antreprenorii chestionati de Ernst & Young pentru studiul Barometrul antreprenoriatului romanesc 2013 considerau ca esecul in afaceri va reprezenta o bariera pentru viitoarele proiecte de afaceri, un esec in cariera sau indica lipsa abilitatilor necesare. Mai mult, doar 30% din start-up-uri rezista in primul an de la lansare si doar 50% ajung la 5 ani de business, conform statisticilor.
In acest context, Soft & Service sustine, prin aplicatiile dezvoltate, start-up-urile romanesti. Iti prezentam in cele ce urmeaza felul in care Synchron SFA sustine afacerea Bergline Distribution.
Cine este Bergline Distribution?
Inregistrat la sfarsitul lui februarie 2014 in Buzau, Bergline Distribution este un start-up care activeaza in domeniul comertului. Compania detine un depozit alimentar si se ocupa cu distributia in teritoriu a bauturilor alcoolice si non alcoolice.
Concurenta mare pe acest segment de activitate a determinat managerii Bergline Distribution sa gaseasca solutii pentru preluarea rapida a comenzilor, prelucrarea acestora si incadrarea in termenele de livrare.
Cresterea bazei de clienti si oferta adaptata mereu la cerere printr-o buna gestionare a informatiilor obtinute din teren reprezinta cei doi piloni necesari pentru un business de succes.
Situatia inainte de implementarea Synchron SFA
“Inca de la inceput am avut ca obiectiv principal aprecierea clientilor. Am dorit ca Bergline Distribution sa fie compania fara agende, fara exceluri, fara aplicatii care fragmenteaza sau dubleaza munca angajatilor. Doar rute optimizate, produse si stocuri in timp real, rapoarte si grafice precise, ca sa identificam mereu noi oportunitati si sa ne atingem obiectivele. De aceea am ales un sistem integrat care sa faca posibila comunicarea dintre gestiune, contabilitate si vanzari, iar angajatii sa aiba acces in timp real la informatii si sa fie mereu in teren. Pentru succesul Bergline Distribution am ales sa colaboram cu echipa Soft & Service.” – Sorin Cotorceanu, administrator Bergline Distribution
Resurse disponibile:
- Departament de vanzari format din 14 agenti si un director de vanzari;
- Echipamente puse la dispozitie – tablete Samsung Galaxy Tab 3.
Solutia propusa de Soft & Service
Soft & Service, in calitate de sustinator al start-up-urilor romanesti, a propus ca modalitate casino online de suport a business-ului implementarea ERP-ului Synchron integrat cu solutia software Synchron SFA, adaptata la particularitatile modului de lucru al Bergline Distribution.
Solutia software Synchron SFA a fost gandita si functioneaza ca modalitate de monitorizare, gestionare si control cu privire la activitatea agentilor de vanzari. Synchron SFA evalueaza performanta echipei ca ansamblu, dar si la nivel de agent prin rapoartele si graficele obtinute in timp real.
- Agentii de vanzari pot accesa aplicatia atat de la birou pe un laptop/ desktop, cat si pe teren, prin dispozitive mobile (smartphone si tableta). Acestia pot verifica de la sediul clientului stocul real de marfa, inclusiv rezervari de stocuri, lista de comenzi si componenta acestora si soldurile partenerilor, in functie de adresele de livrare;
- Sistemul de geolocatie permite monitorizarea activitatii agentilor prin prisma validarii traseului si a faptului ca lansarea comenzilor a fost sau nu facuta de la locatiile respective.
- Rapoartele se pot printa direct din aplicatie sau se pot exporta in diferite formate: excel, .csv, text si .html;
- Gestionarea activitatii se realizeaza prin organizarea in functie de rute si adrese de expeditie;
- Mobilitatea data de tableta si smartphone reprezinta avantajul de care aveau nevoie agentii Bergline Distribution pentru face fata concurentei.
Dezvoltarea ulterioara a aplicatiei Synchron SFA Android a venit in mod firesc – agentii pot utiliza aplicatia si fara internet, mai ales pentru zonele in care accesul la internet era restrictionat sau inexistent din diverse motive.
Vrei ca Synchron SFA sa lucreze si pentru tine in cel mai scurt timp?
Timp de implementare pana la eficienta maxima
Perioada de implementare a Synchron ERP pana la operarea efectiva a fost mai mica de 30 de zile, iar finalizarea tuturor detaliilor contabile si a personalizarilor au durat inca 30 de zile.
Solutia Synchron SFA Mobile a fost dezvoltata in colaborare cu Bergline Distribution si a presupus o perioada de executie de 3 luni de la proiectare si pana la implementare. Pentru varianta SFA Android, de la proiectare si pana la finalizare cu optimizari, a fost necesara o perioada similara, de pana la 90 de zile.
In acest caz, Synchron SFA, in ambele variante, a reprezentat o premiera, de aceea timpul de proiectare, dezvoltare si implementare a fost relativ mare. In prezent, o implementare cu personalizare a Synchron SFA si integrarea cu ERP-ul, presupune o perioada de maximum 30 zile.
Beneficiile Bergline Distribution dupa implementarea Synchron SFA
Printre beneficiile imediate semnalate de partenerul nostru s-au numarat:
- Accesul in timp util la date al agentilor chiar si in situatia in care nu au acoperire pentru date mobile in zonele pe care le tranziteaza.
- Onorarea rapida a comenzilor – scaderea considerabila a timpului necesar operatiunii de facturare prin implementarea mecanismelor de generare automata a documentelor financiare de livrare marfa;
- Urmarirea activitatiii tuturor salariatilor de la agenti la gestionari si livratori prin integrarea cu Synchron ERP.
“Aplicatia pentru agenti Synchron SFA, dezvoltata dupa o analiza minutioasa a modului in care ne desfasuram activitatea, ne-a ajutat sa reducem timpul de preluare a comenzilor, sa controlam stocurile si mai ales sa urmarim activitatea si randamentul echipei de vanzari.
Comunicarea foarte buna cu echipa Soft & Service a reprezentat mereu cheia acestei colaborari.” –Lucian Badea, director de vanzari Bergline Distribution